GERMANY Tỷ lệ nhiễm nặng rất cao ở cộng đồng người Hồi giáo trong đại dịch tại Đức - VietBF
 
 
 
News Library Technology Giải Trí Portals Tin Sốt Home

HOME

NEWS 24h

ZONE 1

ZONE 2

Phim Bộ

Phim Lẻ

Ca Nhạc

Breaking

Go Back   VietBF > Breaking News | Tin Nóng > Breaking News | Tin Sốt


Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old  Germany Icon Tỷ lệ nhiễm nặng rất cao ở cộng đồng người Hồi giáo trong đại dịch tại Đức
Thứ 4, ngày 3 tháng 3 năm 2021, 14,36 GMT

Các bác sĩ Đức được cho là lo ngại về tỷ lệ lớn người dân tộc thiểu số trong số bệnh nhân coronavirus đang được chăm sóc đặc biệt, với lư do thiếu giao tiếp thích hợp với các cộng đồng Hồi giáo nói riêng về sự nguy hiểm của căn bệnh này.

Lothar Wieler, người đứng đầu Viện Robert Koch, cơ quan kiểm soát dịch bệnh của Đức, xác nhận rằng vấn đề đă được thảo luận với các chuyên gia tư vấn y tế cấp cao vào tháng trước, mặc dù ông nhấn mạnh cuộc họp là không chính thức.


Wieler đă được truyền thông Đức trích dẫn rằng chủ đề này là "điều cấm kỵ" đối với chính phủ Đức, vốn lo ngại cuộc tranh luận có thể bị coi là phân biệt chủng tộc. Ông được báo cáo gọi đó là một "vấn đề lớn" có "tác động lớn" đối với chính phủ.

Wieler được trích dẫn nói trong cuộc họp diễn ra vào ngày 14 tháng 2, rằng ông đă cố gắng “tiếp cận một số người nhất định để thảo luận về nó”. Ông nói rằng cần phải nói chuyện với những người đứng đầu các cộng đồng tôn giáo với hy vọng họ có thể chuyển những mối quan tâm đến giáo đoàn của họ.

Ông được cho là đă nói với cuộc họp: “Đây là những xă hội song song ở trung tâm của đất nước chúng ta. Nếu bạn muốn nhận được một thông điệp, nó chỉ hoạt động với công tác xă hội tại chỗ ở các nhà thờ Hồi giáo. Và chúng tôi không thể vào đó, và điều đó thật tệ. ”

Ông được trích dẫn nói rằng người Hồi giáo chiếm 4,8% dân số Đức, "nhưng trong số những người đang nằm trong khu chăm sóc đặc biệt, nhóm này chiếm hơn 50%".

Phần lớn nguồn gốc của họ đến từ Thổ Nhĩ Kỳ, trong khi phần c̣n lại đến từ các nước Ả Rập, tiếp theo là Balkan, Afghanistan và Iran.

Có rất ít cuộc tranh luận công khai ở Đức về mức độ mà những người thuộc các nhóm dân tộc thiểu số có thể bị ảnh hưởng nhiều hơn bởi vi rút.

Tổ chức Hợp tác và Phát triển Kinh tế (OECD) cho biết vào mùa thu năm ngoái rằng ở hầu hết các quốc gia thành viên, người dân thuộc các nhóm dân tộc thiểu số "có mặt quá nhiều một cách có hệ thống" trong các trường hợp mắc bệnh Covid-19 và dẫn đến tử vong.

Các lư do bao gồm nghèo đói, điều kiện sống chật chội, sử dụng phương tiện giao thông công cộng thường xuyên hơn và các công việc không thể giữ khoảng cách vật lư, chẳng hạn như trong khách sạn và các ngành công nghiệp phục vụ ăn uống hoặc chế biến thịt.

Đức thu thập số liệu thống kê về số lượng giường bệnh chuyên sâu mà bệnh nhân coronavirus chiếm giữ, bao gồm chi tiết về giới tính và tuổi của họ, nhưng không có dữ liệu thống kê chính thức về nguồn gốc dân tộc của bệnh nhân. Nó không phải là một chủ đề trong các cuộc họp giao ban thường xuyên của chính phủ với giới truyền thông, và các chính trị gia đă bị buộc tội bỏ qua hoặc coi thường vấn đề.

Một chuyên gia hàng đầu về phổi, Thomas Voshaar, được trích dẫn đă nói với cuộc họp ở Đức rằng tỷ lệ lớn bệnh nhân mà ông đang gặp với coronavirus trong chăm sóc đặc biệt "cho thấy rất rơ ràng rằng có một nhóm mà các chính trị gia không quản lư để tiếp cận với coronavirus của họ. cảnh báo, những người có nguồn gốc nhập cư ”.

Ông cho biết một cuộc thăm ḍ ư kiến ​​về các bác sĩ chăm sóc đặc biệt đă được thực hiện qua điện thoại để phản ánh điều này. Theo cuộc thăm ḍ và những câu chuyện từ các bác sĩ tham gia cuộc họp qua điện thoại, 50-90% bệnh nhân nặng nhất mà họ đang điều trị là người dân tộc thiểu số. Voshaar cho biết nhóm của ông đă quyết định gọi các bệnh nhân trong nội bộ là “những người có rào cản giao tiếp”.

Wieler nói với tờ Bild, tờ báo lần đầu tiên đưa tin về hội nghị, rằng cuộc họp không phải là một "cuộc thảo luận công khai giữa các chuyên gia, mà là một cuộc chia sẻ thông tin cá nhân, không chính thức". Ông cho biết những người tham gia đă “không đi đến bất kỳ kết luận cụ thể nào” mà chỉ “xem xét các ư tưởng”.

Tạp chí Focus đưa tin hôm thứ Tư rằng họ đă tiếp cận với các bác sĩ chăm sóc đặc biệt trên khắp nước Đức trong vài ngày qua và nhận thấy rằng kinh nghiệm của họ đă ủng hộ rộng răi những mối quan tâm được thảo luận tại cuộc họp.

Một bác sĩ muốn giấu tên nói với tạp chí: "Đó là trường hợp bệnh nhân có nguồn gốc dân tộc thiểu số." Ông cho biết đă đặc biệt rơ ràng trong đợt thứ hai của virus, khi “chúng chiếm tỷ lệ lớn nhất trong số những bệnh nhân cần điều trị”.


Chính phủ Đức dự kiến ​​sẽ công bố vào thứ Tư về các giai đoạn tiếp theo trong kế hoạch của ḿnh về cách nước này có thể thoát khỏi t́nh trạng phong tỏa nghiêm ngặt đă diễn ra từ tháng 11.

Chính phủ đang chịu áp lực rất lớn từ các doanh nghiệp, nhưng Angela Merkel trước đó đă khẳng định tỷ lệ lây nhiễm trên toàn quốc phải giảm xuống dưới 35 trên 100.000 người trong khoảng thời gian 7 ngày - hiện là 64 - và bà được cho là sẽ thông báo rộng răi rằng các hạn chế sẽ giữ nguyên vị trí cho đến cuối tháng Ba.

Tỷ lệ lây nhiễm của Đức đă tăng đều đặn trong những ngày gần đây, với đột biến B117 lây nhiễm lần đầu tiên được phát hiện ở Anh hiện chiếm khoảng một nửa tổng số ca nhiễm mới, so với 6% cách đây ba tuần.


Một chương tŕnh vắc-xin chậm chạp - vào thứ Tư, chỉ có hơn 6,6 triệu người đă được tiêm một mũi tiêm và chưa đến 2% dân số được tiêm chủng đầy đủ - đang được coi là trở ngại cho bất kỳ kế hoạch mở cửa nào.

English:
German doctors broach ‘taboo’ subject of Covid toll on minority groups.

Wed 3 March 2021 14.36 GMT

German doctors are reportedly concerned about the large proportion of people from minority ethnic backgrounds among coronavirus patients in intensive care, citing a lack of proper communication with Muslim communities in particular about the dangers of the disease.

Lothar Wieler, the head of the Robert Koch Institute, Germany’s disease control agency, confirmed that the issue was discussed with senior medical consultants last month, though he stressed the meeting was informal.


Wieler has been quoted by German media as saying the topic was “taboo” for the German government, which feared the debate could be seen as racist. He reportedly called it a “huge problem” that had “massive implications” for the government.

Wieler is quoted as saying at the meeting, which took place on 14 February, that he had tried “to approach certain people to discuss it”. He said it was necessary to speak to the heads of religious communities in the hope they could relay the concerns to their congregations.

He is reported to have told the meeting: “These are parallel societies in the heart of our country. If you want to get a message through, it only works with on-the-ground social work in mosques. And we can’t get in there, and that’s bad.”

He is quoted as saying Muslims make up 4.8% of Germany’s population, “but amongst those lying on the intensive care wards, this group makes up considerably more than 50%”.

Muslims make up about 6% of the population. The majority trace their origins to Turkey, while the rest come from Arab countries, followed by the Balkans, Afghanistan and Iran.

There has been very little public debate in Germany about the extent to which people from minority ethnic groups might be affected more by the virus.

The Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) said last autumn that in almost all member countries, people from minority ethnic groups were “systematically overrepresented” in cases of Covid-19 and in resulting deaths.

It said the reasons included poverty, cramped living conditions, more frequent use of public transport, and jobs in which keeping physical distance was impossible, such as in the hotel and catering or meat processing industries.

Germany collects statistics about the number of intensive beds occupied by coronavirus patients, including details of their sex and age, but there is no official statistical data on patients’ ethnic backgrounds. It has not been a topic during regular government briefings with the media, and politicians have been accused of neglecting or downplaying the issue.

A leading pulmonary specialist, Thomas Voshaar, was quoted as having told the German meeting that the large proportion of patients he was seeing with coronavirus in intensive care “shows very clearly that there is obviously a group that politicians are not managing to reach with their coronavirus warnings, who have a migrant background”.

He said a straw poll of intensive care doctors had been carried out by phone that reflected this. According to the poll and anecdotes from the doctors who took part in the telephone conference, 50-90% of the most severely ill patients they were treating were from ethnic minorities. Voshaar said his team had decided to refer to the patients internally as “people with a communication barrier”.

Wieler told the Bild newspaper, which first reported on the conference, that the meeting had not been a “public discussion between experts, but a personal, informal sharing of information”. He said the participants had “not come to any concrete conclusions” but had just “considered ideas”.

The news magazine Focus reported on Wednesday that it had approached intensive care doctors across Germany in the past few days and had found that their experiences widely backed up the concerns discussed at the meeting.

One doctor who wished to remain anonymous told the magazine: “It is the case that patients with an ethnic minority background are hugely overrepresented.” He said it had been especially evident during the second wave of the virus, when “they made up by far the largest proportion of patients who required therapy”.


The German government is expected to announce on Wednesday the next stages in its plan for how the country could emerge from the strict lockdown that has been in place since November.

The government is under huge pressure from businesses, but Angela Merkel has previously insisted the national infection rate must fall below 35 per 100,000 people over a seven-day period – it is currently at 64 – and she is widely expected to announce that the restrictions will stay in place until the end of March.

Germany’s infection rate has been rising steadily in recent days, with the more infectious B117 mutation first detected in the UK now making up about half of all new infections, compared with 6% three weeks ago.


A sluggish vaccine programme – by Wednesday just over 6.6 million people had received one jab, and less than 2% of the population was fully vaccinated – is being seen as a hindrance to any relaxation plans.

Gibbs
R9 Tuyệt Đỉnh Tôn Sư
Gibbs's Avatar
Release: 03-04-2021
Reputation: 74802


Profile:
Join Date: Nov 2006
Posts: 21,782
Last Update: None Rating: None
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	A9CA8C31-7FB4-4FD5-9275-A6F9992AC524.jpeg
Views:	0
Size:	274.0 KB
ID:	1750322  
Gibbs_is_offline
Thanks: 24,933
Thanked 15,529 Times in 6,643 Posts
Mentioned: 161 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 663 Post(s)
Rep Power: 42 Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8
Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8Gibbs Reputation Uy Tín Level 8
Reply

User Tag List

Thread Tools

Facebook Comments


 
iPad Tablet Menu

HOME

Breaking News

Society News

VietOversea

World News

Business News

Other News

History

Car News

Computer News

Game News

USA News

Mobile News

Music News

Movies News

Sport News

ZONE 1

ZONE 2

Phim Bộ

Phim Lẻ

Ca Nhạc

Thơ Ca

Help Me

Sport Live

Stranger Stories

Comedy Stories

Cooking Chat

Nice Pictures

Fashion

School

Travelling

Funny Videos

NEWS 24h

HOT 3 Days

NEWS 3 Days

HOT 7 Days

NEWS 7 Days

HOT 30 Days

NEWS 30 Days

Member News

Tin Sôi Nổi Nhất 24h Qua

Tin Sôi Nổi Nhất 3 Ngày Qua

Tin Sôi Nổi Nhất 7 Ngày Qua

Tin Sôi Nổi Nhất 14 Ngày Qua

Tin Sôi Nổi Nhất 30 Ngày Qua
Diễn Đàn Người Việt Hải Ngoại. Tự do ngôn luận, an toàn và uy tín. V́ một tương lai tươi đẹp cho các thế hệ Việt Nam hăy ghé thăm chúng tôi, hăy tâm sự với chúng tôi mỗi ngày, mỗi giờ và mỗi giây phút có thể. VietBF.Com Xin cám ơn các bạn, chúc tất cả các bạn vui vẻ và gặp nhiều may mắn.
Welcome to Vietnamese American Community, Vietnamese European, Canadian, Australian Forum, Vietnamese Overseas Forum. Freedom of speech, safety and prestige. For a beautiful future for Vietnamese generations, please visit us, talk to us every day, every hour and every moment possible. VietBF.Com Thank you all and good luck.


All times are GMT. The time now is 08:08.
VietBF - Vietnamese Best Forum Copyright ©2006 - 2024
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Log Out Unregistered

Page generated in 0.08696 seconds with 12 queries