View Single Post
Old 02-06-2025   #6
Gibbs
R9 Tuyệt Đỉnh Tôn Sư
 
Gibbs's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 33,673
Thanks: 29,171
Thanked 19,570 Times in 8,953 Posts
Mentioned: 162 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 795 Post(s)
Rep Power: 81
Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11
Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11Gibbs Reputation Uy Tín Level 11
Default



Chiều 5-2, tại họp báo Chính phủ thường kỳ, người phát ngôn Bộ Công an Hoàng Anh Tuyên đưa ra nhận định sau hơn một tháng triển khai, nghị định 168 đă phát huy hiệu quả, có tác động tích cực, người dân chấp hành nghiêm túc hơn các quy định ngay cả khi không có CSGT.
Như vậy lời nhận định này chẳng khác nào một lần nữa khẳng định t́nh trạng tham gia giao thông bị ùn tắc, tai nạn nhiều... đều do ư thức của người dân trước đây không tốt, chứ chẳng phải lỗi của cơ sở hạ tầng yếu kém, không đáp ứng đủ nhu cầu đi lại của người dân. Lời khẳng định chỉ mang tính chất một chiều và chẳng có cơ sở nào để chứng minh cả, cái ǵ tốt đẹp cũng đều là do tài năng lănh đạo, do đường lối chính sách của đảng hết, c̣n cái ǵ xấu xa đều do dân mà ra. Vậy những chẳng biết nh́n vào thực tế xe ư thức của người dân tốt lên như thế nào được khi đường phố nhỏ tí teo, đèn tín hiệu nhảy loạn xạ, hạ tầng tan nát tiềm ẩn đầy nguy cơ tai nạn?
Cũng chẳng thấy đại diện BCA nhắc đến việc sau 1 tháng áp dụng nghị định 168, đất nước đă xảy ra t́nh trạng khủng hoảng giao thông tại các thành phố như thế nào, ảnh hưởng tới kinh tế xă hội và đời sống người dân ra sao. Dân kêu than khắp nơi cũng không đến được tai của bộ ăn cướp này, v́ không đủ thời gian đếm tiền phạt và đầu óc vẫn luôn bận suy nghĩ làm thế nào tiếp tục tăng mức phạt mà dân không thể phản kháng được nữa mới thôi.
Linh Linh

On the afternoon of February 5, at the regular Government press conference, the spokesman of the Ministry of Public Security, Hoang Anh Tuyen, commented that after more than a month of implementation, Decree 168 has been effective, had a positive impact, and people have complied more seriously with the regulations even when there were no traffic police.

This comment is no different from once again affirming that the traffic jams and many accidents... were all due to people's previous poor awareness, not the fault of poor infrastructure that could not meet people's travel needs. The statement is only one-sided and has no basis to prove it, everything good is due to the leadership talent, the Party's policies, and everything bad is due to the people. So how can people's awareness improve when the streets are tiny, traffic lights are erratic, and the infrastructure is dilapidated, posing a potential risk of accidents? The representative of the Ministry of Public Security also did not mention how after 1 month of applying Decree 168, the country has experienced a traffic crisis in cities, affecting the socio-economy and people's lives. People's complaints everywhere do not reach the ears of this robber department, because there is not enough time to count the fines and their minds are always busy thinking about how to continue increasing the fines until people can no longer protest. Linh Linh
__________________
Gibbs_is_offline   Reply With Quote
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	VBFjhghghf.jpg
Views:	0
Size:	170.9 KB
ID:	2486925
 
Page generated in 0.04134 seconds with 10 queries